flickan som skrek nej

Idag när jag och två kompisar stod på medborgarplatsen och väntade på att farstatåget skulle anlända hände nägot märkligt . Skarpnäcktåget rullade in och nån sekund senare ett mötande tåg på andra sidan perrongen . Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det . Ut ur det mötande tåget springern en tjej ut för att hinna med på skarpnäcktåget , vars röda lampa och pipande ljud samtidigt sätter igång och dörrarna börjar dra igen sig . Hon skriker allt hon kan "NEEEEEEEEJ" men lyckas precis klämma sig igenom dörrarna innan dom stängs . Sen , p.g.a. chocken , börjar jag auotomatiskt skratta . Men så kommer jag på att det är fan i mej ett av det härtigaste jag har sett . Att vara helt utan sällskap på en tunnelbaneperrong och skrika nej som om det gällde liv och död för att tunnelbanan stängs . Jag skulle aldrig våga det om jag hade vart själv . Att bara skita helt i vad alla andra på perrongen kommer tro och tycka , bara köra på .

Om du någonsin ser detta , tejen i axellångt brunt hår som skrek , så vill jag att du ska veta at du är en av mina vardags hjältar . Du är lite av en ny idol .

lämmna ett spår
Postat av: Elin Thor

Hej! Jag har startat en ny bloppis där det kommer ut massvis med annonser med kläder under flera veckor nu, det ligger redan flera plagg ute :) Kika in vettja, du kanske hittar någonting du kan fynda? http://elinsbloppis.blogspot.com/ Ha en trevlig kväll! :)

2009-06-03 @ 22:20:22
URL: http://elinsbloppis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0